EMPLOYER BRANDING

Privucite i zadržite top performere.

Borite se s privlačenjem i zadržavanjem vrhunskih talenata te želite smanjiti troškove zapošljavanja i fluktuacije zaposlenika? Jeste li znali da snažan employer brand (brend poslodavca) poboljšava angažiranost i produktivnost zaposlenika, što direktno doprinosi uspjehu poduzeća? Dodatno, pozitivna reputacija poslodavca jača konkurentsku prednost na tržištu rada i poboljšava ukupnu percepciju branda. U nastavku opisujemo zašto za vas ima smisla angažirati vanjskog stručnjaka za employer branding.

EMPLOYER BRANDING JE ZA VAS AKO

Aktivan employer branding omogućuje poduzeću da se istakne na tržištu rada i privuče najkvalitetnije kandidate. Kada je reputacija poslodavca pozitivna, poduzeće postaje magnet za talente koji traže organizaciju s dobrim radnim uvjetima i prilikama za napredak. Ovaj proces smanjuje vrijeme i troškove zapošljavanja, jer kandidati često sami dolaze zbog atraktivnog imidža poduzeća. Osim toga, kvalitetni zaposlenici podižu razinu inovativnosti i produktivnosti u poduzeću. Dugoročno, to stvara konkurentsku prednost u industriji.

Poduzeće koje aktivno radi na employer brandingu stvara okruženje u kojem zaposlenici osjećaju pripadnost i zadovoljstvo. Time se smanjuje stopa fluktuacije, jer su zaposleni skloniji ostati u organizaciji koja cijeni njihov rad i nudi im prilike za rast. Niža fluktuacija rezultira smanjenjem troškova vezanih uz regrutaciju i obuku novih zaposlenika. Uz to, stabilan tim doprinosi kontinuitetu u radu i boljoj izvedbi projekata. Ovo poboljšava ukupnu učinkovitost i profitabilnost poduzeća.

Bez obzira na to komunicirate li svakodnevno sa svojim zaposlenicima, planirajte individualne razgovore svakih 30, 60 i 90 dana.

Povratne informacije pružaju mogućnost zaposlenicima da prate svoj vlastiti napredak te da uvide jesu li na pravom putu ili ne. U ovoj fazi možemo i dati priliku samim zaposlenicima da iskažu svoje nedoumice i izazove s kojima se nose na novom radnom mjestu. Isto tako, potičemo kulturu otvorene komunikacije što je od velike važnosti za budućnost.
Ne zaboravite da je investicija u uspjeh zaposlenika = investicija u uspjeh poduzeća. 

Za svaku organizaciju je velika prednost ako postoji osjećaj pripadnosti i suradnje među zaposlenicima. Dolazak svake nove osobe djelomično će narušiti energiju tima te će se tim ponovo trebati izgraditi. Kako biste olakšali i ubrzali proces izgradnje, potaknite kolege na međusobno upoznavanje. U ovom koraku možemo vam pomoći organizacijom team-building aktivnosti i poticanjem zaposlenika na neformalna druženja.

Dobar onboarding proces osigurava sretnog zaposlenika, koji osjeća povezanost s poduzećem i kolegama, osjeća se sretnim na radnom mjestu te osjeća odanost. 

Studija iz 2022. godine pokazala je da 88% zaposlenika koji su ponosni na brend svog poslodavca imaju veću motivaciju ostati u toj kompaniji. Ovo ukazuje na to da jak employer brend ne samo da privlači talente, već i zadržava postojeće zaposlenike, smanjujući fluktuaciju i povezane troškove.

KORACI DO USPJEHA

Kako izgleda employer branding u praksi?

Analiza i razumijevanje ciljanje publike

Employer branding započinje dubinskom analizom i razumijevanjem ciljne publike – potencijalnih i trenutnih zaposlenika. U ovom koraku poduzeće identificira demografske podatke, interese, motivacije i vrijednosti svojih idealnih kandidata. Ova analiza omogućava razumijevanje što privlači talente u vašu industriju i koji su njihovi ključni pokretači pri odabiru poslodavca.

Poduzeće također prikuplja povratne informacije od postojećih zaposlenika kako bi razumjela što ih čini zadovoljnima ili što bi moglo biti poboljšano. Na temelju tih podataka razvijaju se profili ciljnih persona koji služe kao temelj za daljnje aktivnosti.

01

Definiranje i razvoj employer value propositiona (EVP)

Nakon što se razumiju potrebe i želje ciljne publike, sljedeći korak je definiranje employer ealue propositiona (EVP). EVP predstavlja skup jedinstvenih vrijednosti koje poduzeće nudi svojim zaposlenicima, uključujući financijske kompenzacije, prilike za profesionalni razvoj, radnu atmosferu, kulturu i vrijednosti kompanije. Ovaj korak uključuje sintezu onoga što kompaniju čini posebnim mjestom za rad i ono što ju razlikuje od konkurencije.

EVP treba biti jasno definiran i komuniciran na svim razinama, kako unutar organizacije, tako i prema van.

02

Kreiranje i implementacija employer branding strategije

U ovom koraku poduzeće koristi prikupljene podatke i definirani EVP kako bi kreirala sveobuhvatnu employer branding strategiju. To uključuje izradu sadržaja za web stranice, društvene mreže, regrutacijske kampanje, kao i interne komunikacijske kanale. Cilj je prikazati poduzeće kao poželjnog poslodavca kroz konzistentne poruke koje odražavaju kulturu i vrijednosti organizacije.

Također se razvijaju programi za zaposlenike, poput ambasadora brenda ili inicijativa za društvenu odgovornost, koji doprinose jačanju employer brenda. Implementacija ove strategije zahtijeva suradnju HR-a, marketinga i menadžmenta.

03

Praćenje i optimizacija employer branding aktivnosti

Employer branding nije jednokratna aktivnost; to je kontinuirani proces koji zahtijeva stalno praćenje i prilagodbu. U ovom koraku poduzeće koristi metrike kao što su zadovoljstvo zaposlenika, stopa zadržavanja, uspjeh regrutacijskih kampanja i angažman na društvenim mrežama kako bi mjerila uspjeh svojih inicijativa. Na temelju tih podataka, strategije se revidiraju i optimiziraju kako bi se bolje zadovoljili ciljevi poduzeća i očekivanja zaposlenika. Redovita evaluacija pomaže poduzećima da ostanu konkurentne i prilagođene promjenama na tržištu rada.

Vanjski partner može pružiti objektivnu evaluaciju i ponuditi najnovije alate i metodologije za praćenje učinkovitosti, osiguravajući da vaše strategije ostanu relevantne i učinkovite u dinamičnom poslovnom okruženju.

04

Što dobivate mojim angažmanom?

Lista benefita koje ću vam osigurati kroz rad sa mnom:

REZERVIRAJTE SVOJ TERMIN ZA SASTANAK

Dogovorite employer branding

Često postavljena pitanja

Employer branding je proces stvaranja i održavanja pozitivne slike o poduzeću kao poželjnom poslodavcu. Cilj je privući i zadržati talentirane zaposlenike kroz izgradnju reputacije koja reflektira vrijednosti, kulturu i prednosti rada u poduzeću. To uključuje strategije komunikacije, marketinga i iskustava zaposlenika kako bi se poduzeće istaknulo na tržištu rada. Efikasan employer branding povećava privlačnost poduzeća za potencijalne kandidate i poboljšava lojalnost postojećih zaposlenika. Dobro upravljan employer branding može smanjiti troškove zapošljavanja i povećati ukupnu konkurentnost poduzeća.

Employer branding donosi brojne prednosti poduzeću, počevši od privlačenja vrhunskih talenata. Kada poduzeće izgradi snažan employer brand, postaje prepoznatljivo kao poželjno mjesto za rad, što olakšava privlačenje kvalitetnih kandidata i smanjuje troškove zapošljavanja. Dobro utemeljena reputacija poslodavca također smanjuje fluktuaciju zaposlenika, jer su zadovoljni i lojalni zaposlenici manje skloni napuštanju kompanije.

Employer branding poboljšava angažiranost zaposlenika, jer oni koji su ponosni na svoj radni okoliš i prepoznaju vrijednosti poduzeća obično su motiviraniji i produktivniji. Ovo se direktno odražava na učinkovitost i inovativnost u poslovanju. Osim toga, snažan employer brand poboljšava odnose s klijentima i partnerima, jer je pozitivna percepcija poduzeća privlačna ne samo zaposlenicima, već i vanjskim suradnicima.

Također, kroz employer branding, poduzeće može jasno komunicirati svoje misije, vrijednosti i ciljeve, stvarajući konzistentnu i prepoznatljivu sliku u javnosti. To dugoročno vodi do jačanja korporativne kulture i povećanja konkurentske prednosti na tržištu, jer poduzeće postaje poznato ne samo po svojim proizvodima ili uslugama, već i po brizi za svoje zaposlenike.

Važni elementi employer branding strategije mogu se sažeti u pet ključnih koraka:

  1. Definiranje vrijednosti poslodavca (EVP – Employer Value Proposition): Ovo je temelj employer branding strategije, a uključuje definiranje jedinstvenih vrijednosti, pogodnosti i prednosti koje poduzeće nudi zaposlenicima. EVP treba jasno komunicirati zašto je poduzeće atraktivno mjesto za rad, ističući što ga razlikuje od drugih poslodavaca.

  2. Analiza i istraživanje tržišta: Važno je razumjeti kako poduzeće trenutno percipiraju potencijalni kandidati i postojeći zaposlenici. Kroz ankete, intervjue i analize, prikupljaju se podaci o reputaciji poduzeća, što omogućuje identifikaciju snaga i slabosti koje treba adresirati u strategiji.

  3. Razvoj komunikacijske strategije: Ključni korak je osmišljavanje strategije za učinkovito komuniciranje EVP-a kroz različite kanale, uključujući web stranicu poduzeća, društvene medije, oglase za posao i interne komunikacijske platforme. Konzistentnost i autentičnost u komunikaciji su ključne za uspješan employer branding.

  4. Uključivanje zaposlenika: Zaposlenici su najbolji ambasadori employer branda. Uključivanjem zaposlenika u promociju poduzeća kroz priče, testomonijale, društvene mreže i događaje, jača se vjerodostojnost i autentičnost brandinga, što pozitivno utječe na percepciju poduzeća.

  5. Praćenje i prilagodba strategije: Nakon implementacije, potrebno je redovito pratiti uspješnost employer branding aktivnosti koristeći relevantne metrike, kao što su angažiranost zaposlenika, kvaliteta kandidata i povratne informacije s tržišta. Na temelju tih podataka, strategija se kontinuirano prilagođava kako bi se postigli optimalni rezultati i dugoročno osigurala atraktivnost poduzeća kao poslodavca.

Da, employer branding aktivnosti mogu se mjeriti i analizirati kroz različite metrike koje omogućuju praćenje povrata na ulaganje (ROI). Moguće je pratiti metrike kao što su smanjenje fluktuacije zaposlenika, troškovi zapošljavanja, vrijeme potrebno za popunjavanje radnih mjesta te kvaliteta kandidata. Također, analize društvenih medija i online recenzija omogućuju mjerenje reputacije poduzeća među potencijalnim zaposlenicima. Anketa zaposlenika može pružiti uvid u njihovu angažiranost i zadovoljstvo, što su ključni pokazatelji učinkovitosti employer brandinga. Kroz ove podatke, poduzeća mogu procijeniti uspješnost svojih branding aktivnosti i prilagoditi strategije za postizanje boljih rezultata.